RCD Type B: потрібний захист при зарядці електромобіля?
Звичайний домашній модуль УЗО не! спрацює на складову постійного струму 400-800В в домашній мережі. Постійна напруга, що витікає з електромобіля непомітна в електромережі будинку для всіх типових ПЗВ тип А.
Ураження струмом, як таке можливо при зарядці електромобіля?
Електромобілі - передова технологія для екологічного пересування у 21 столітті, проте як і будь-який винахід має свої обмеження і рекомендації. Масове поширення акумуляторів зробило їх безпечним для побутового використання, батареї мають безліч захистів і сертифікацій. Проте скрізь є винятки і непередбачувані ситуації при використанні в агресивному середовищі. Невеликий камінь при активній їзді чи корозія можуть невдало пошкодити дно електромобіля і надалі спричини контакт батареї чи високовольтних кабелів до корпусу електромобіля. При паркуванні це безпечно, оскільки привід не активний, а от при заряджанні ситуація може зіграти злий жарт. Саме для безпечного процесу заряджання й необхідні станції, а пряме підключення автомобіля до розетки 220В заборонено і не передбачено стандартами.
Будучи передовим виробником, орієнтованим на якість, безпеку і технологічність, OnCharger випустила унікальну новинку на Українському ринку - станцію з УЗО Type B: яка захищає від всіх типів струму.
Зарядні станції по типу захисту поділяються на 3 види:
- станції без захисту - максимально дешеві саморобні станції які імітують захист, щоб електрокар почав заряджання. Небезпечні до використання оскільки не зупинять процес заряджання в разі пошкодження кабелю і наявності струму ураження.
- станції з УЗО тип А/AC - захищають від змінного струму витоку 30 мА. Убезпечать людину або домашнього улюбленця при пошкодженні ізоляції зарядного кабелю, або роз'єму електромобіля, але не захистять якщо пошкоджена високовольтна складова автомобіля. Такий тип УЗО є обов'язковим для проходження сертифікацій. Якщо змінний струм буде присутній на металевих частинах корпусу електромобіля, кабелі чи станції, заряджання негайно зупиниться. Витік постійного струму до 6 мА насправді не є небезпечним, однак може засліпити! УЗО типу А, перешкоджаючи його правильній роботі.
- станції з УЗО тип B - забезпечують максимальний захист. Як і УЗО тип А захищають від пошкоджень зарядного кабелю і самої станції, та захищають від постійного струму більше 6mA. При пошкодженні інвертора який пропускає постійний струм назад в мережу 220В або наявності постійного струму 400-900В на корпусі електромобіля станція негайно зупинить зарядку. Якщо кабель і зарядний порт справні, але комірка батареї чи високовольтний кабель пробиті і доторкаються до корпусу авто - станція забезпечить захист. Такий тип УЗО в деяких країнах ЄС вже є обов'язковим до використання.
Типи УЗО при установці зарядної станції:
УЗО - пристрої захисного відключення. Вони забезпечують протипожежний захист, захист від несправностей і додатковий захист від ураження.
- УЗО тип АС: захищають від змінного синусоїдального струму витоку. УЗО типу з струмом спрацювання 30 мА підходять для більшості випадків застосувань в побуті.
- УЗО тип А: додатково до виявлення змінного струму можуть виявити можуть виявляти пульсуючий постійний струм витоку, який спричинений імпульсними блоками живлення для смартфону чи комп'ютера, не можуть виявити постійний струм при зарядці електромобіля.
- УЗО тип B: додатково до типу A, виявляють витік постійного струму, який може виникнути через несправність приводу, інвертора чи батареї електромобіля. RCD Type B використовуються з електроприладами які перетворюють змінний струм в постійний, як інвертор електромобіля: виявляють наявність постійного струму яка протікає в мережі 220/380В. УЗО типу B зустрічається рідко і зазвичай його можна купити зробивши попереднє замовлення.
Моделі використання захисту від ураження постійним струмом електромобіля:
- Вбудований захист в станцію - оптимальне відношення ціна/якість. Станції які мають даний тип захисту мають відповідне УЗО яке спрацьовує при досягненні відносно безпечного струму до 6мА. В порівнянні з модульними рішеннями, вбудовані сенсори мають меншу вартість і комплексне рішення відразу виглядає більш приємно для покупця. В разі спрацювання станція знатиме що відбувся витік з батареї, зупинить зарядку і надішле сповіщення власнику, якщо ж використовувати модульне ПЗВ тип Б, тоді станція вимкнеться разом з лінією електропередач. При виборі станції звертайте увагу на наявність захисту від плавного та пульсуючого наростання струму витоку від 0 до 6мА.
- Модульне УЗО Type B на DIN рейку - універсальне рішення в знайомому форматі для установки в щиток автоматики. Рішення підійде якщо у вас вже є станція без захисту від постійного струму. В такому випадку вам не потрібно купувати нову домашню зарядку, щоб захистити себе від постійного струму з батареї 400В - 900В. Установка модуля на лінії яка веде до розетки в гараж вирішить рішення з безпекою під час заряджання. При виборі УЗО звертайте увагу на струм витоку, при зарядці електромобілів спрацювання має бути при струмі до 6mA, цей поріг є безпечним для людини. Більшість УЗО під din-рейку можуть запропонувати лише 30mA, що недостатньо при зарядці електромобіля з високовольтною батареєю.
Проте УЗО Type B в форматі модулів під DIN рейку мають один суттєвий недолік, і це вартість: вона може сягати 20 000 тис грн або 500 EUR.
Вартість захисту від постійного струму, чи дороге Type B УЗО?

Не складно порівняти станції без захисту та з захистом від постійного струму, щоб побачити значну різницю у вартості. Але чи дорого це в порівнянні з власним захистом? Якщо ви обираєте станцію до покупки тоді рекомендуємо розглянути варіанти з вбудованим захистом, такі станції коштують дешевше при однаково якісному захисті. Якщо ж у вас вже є власна електрозарядна станція, тоді вигідніше буде покупка окремого УЗО Type B в форматі DIN модуля.
На даний час лише відомі європейські і американські бренди зарядних станцій мають лінійку станцій з захистом від постійного струму. Оскільки визначення постійної складової в зашумленій мережі змінного струму є складним завданням, сенсори які відповідають за безпеку життя є досить коштовними, проте чи висока їх вартість в порівнянні з ризиком?
Пристрої захисного відключення типу B значно дорожчі порівняно з іншими, але забезпечують надійне рішення для водіїв і власників електромобілів. З пристроями захисного відключення Type B 6mA + 30mA ви можете бути повністю впевнені в безпеці протікаючих процесів в середині електромобіля!
Компанія OnCharger орієнтується на підхід Safety First і пропонує станції з вбудованим захистом RCD Type B 6 mA для відповідності новим стандартам, включаючи IEC 62752 і IEC 60364-7-722.
Замовте консультацію в експерта по телефону або viber для вибору оптимальної станції по вигідній ціні з захистом від згладженого і високочастотного постійного струму.
- 8 лайфхаков як збільшити запас ходу електромобіля"Боязнь діапазону" - головна фобія тих, хто ще не віддав перевагу екологічного виду транспорту та не пересів з ДВЗ на електромобілі.8 лайфхаков як збільшити запас ходу електромобіля
- Зимова експлуатація електромобіля: як економити запас ходу в морозиМожна використовувати електромобіль взимку? А як заряджати в мороз? Що буде з запасом ходу зимову погоду? Відповіді на всі ці питання дають експерти з багаторічним досвідом.Зимова експлуатація електромобіля: як економити запас ходу в морози