Зимова експлуатація електромобіля: як економити запас ходу в морози
Автомобілісти категорично не люблять зимовий час року, причому це не залежить від типу автомобіля. Що водії моделей з ДВЗ, що власники електрокарів однаково не люблять сніг, ожеледь, холодний салон, налипання на кузові та інші "принади" зимової експлуатації автомобілів.
Однак у электромобилистов є ще один привід недолюблювати зиму - у всіх автомобілів з чистим електричним приводом у цей час падає запас ходу.
Подібний мінус притаманний кожній моделі електрокара, але показники зниження діапазону пробігу у них різні і залежать від декількох факторів:
- ступеня деградації батареї
- наявності або відсутності системи підігріву АКБ
- температури на вулиці
Зарядний порт також може примерзнути до електромобілю
В цілому, середні показники падіння з не самою "убитої" батареєю стартують від 20-25% і можуть досягати 40-50% залежно від зазначених вище факторів.
Тому для электромобилистов важливо знати, як максимально зберегти запас ходу електромобіля взимку і які дії для цього потрібно зробити.
Спробуємо коротко дати кілька практичних порад, які допоможуть підтримувати запас ходу електрокара в мороз на максимальних показниках.
Взимку електромобілі краще паркувати в гаражі
Звичайно така рекомендація актуальна не для всіх, оскільки переважна більшість электромобилистов - міські жителі, а значить паркують автомобілі переважно на відкритих стоянках і біля під'їздів. Все ж, якщо у вас є власний або орендований гараж, не лінуйтеся заганяти електрокар взимку в нього. Якщо у вас два автомобіля, а гараж один, рекомендуємо саме електромобіль залишати в закритому приміщенні взимку, оскільки це суттєво береже заряд на прогрів салону під час поїздки.
У будь-якому закритому гаражі, навіть у сильні морози температура вище, ніж на вулиці. Це означає, що електромобіль не охолоне так сильно і потребує менше енергії з батареї на прогрів. Оптимальним варіантом для паркування електромобілів, звичайно, є теплий гараж.
Регулярна підзарядка
Щоб взимку електромобіль залишався на ходу, його необхідно регулярно заряджати. Тому при кожній зручній нагоді заряджайте електромобілі від джерел енергії та тримайте їх на зарядці аж до чергової поїздки, якщо це дозволяє формат використання зарядної станції. Навіть при 100% зарядженні не відключайтеся від мережі. Рекомендуємо використовувати розумні зарядні станції, які підтримують зарядку з подальшим прогріванням батареї від мережі 220В. Такі станції не тільки безпечно контролюють процес підзарядки, але й повідомлять вас про будь-яку зміну на телефон. Вкрай важливо використовувати станції підзарядки з якісними компонентами, оскільки температури взимку далеко не найприємніші для електроніки.
Їздити взимку на електромобілі можна і потрібно
Використовуйте засоби віддаленого доступу до електромобілю
Практично всі виробники електромобілів пропонують для своїх моделей встановлення програми віддаленого доступу, завдяки якому водії можуть дистанційно виконувати низку функцій. Однією з таких функцій є дистанційне включення кліматичної системи електромобіля для попереднього обігріву кабіни. Використовувати цю функцію взимку більш ніж актуально. Уявіть, що ви готуєтеся до виїзду на роботу або, навпаки, з роботи додому. За вікном мінусова температура, а ваш електромобіль стоїть підключеним до електромережі. У такій ситуації рекомендуємо для збереження запасу ходу, включити обігрів салону ще до того, як ви сядете в машину. Це дозволить вам опинитися вже в теплому електромобілі, причому АКБ не втратить жодного відсотка зарядки.
Застосовуйте системи нагріву АКБ
Акумуляторні батареї практично будь-якого електрокара працюють у холодну" досить посередньо. Але деякі моделі пропонують для активізації їх роботи системи нагріву. Це спеціальний режим роботи АКБ, який не дозволяє їм занадто охолонути або замерзнути. Використання даних систем дозволить вам зберегти оптимальний баланс запасу ходу електромобіля взимку.
Оптимальне керування електромобіля
Водіння "на минималках"
Особливого резону в спорт-режимах взимку немає, оскільки "топити" на слизькій дорозі в мороз взагалі не вітається. Тому рекомендуємо вам використовувати під час зимової експлуатації електромобіля енергозберігаючі режими їзди. Так, вони можуть бути вальяжно і досить млявими, але якщо поспішати особливо нікуди, а максимальний запас ходу в пріоритеті, гоночними амбіціями взимку можна і пожертвувати.
Правильно користуйтеся кліматичною системою
Кондиціонери, пічка та клімат-контроль "з'їдають" не тільки додаткові літри палива, але і багато кіловат. Якщо ви не маєте в розпорядженні теплого гаража, сильного охолодження салону взимку вам не уникнути і обігрівати салон вам все одно доведеться.
Як лайфхака експлуатації електрокара в мороз, рекомендуємо не включати обігрів салону на повну, особливо якщо ви один в автомобілі. Щоб мінімізувати витрату заряду і зберегти запас ходу, включайте тільки локальні точки обігріву, наприклад, підігрів сидіння і керма. Вам стане тепло, споживання енергії буде на порядок менше, а діапазон пробігу більше.
Паркування на сонці
ЯЯк би це дивно не звучало, але залишайте електромобілі взимку в самих сонячних місцях. Звичайно погожих і сонячних днів зимою мало, тим не менш, намагайтеся паркувати електромобіль там, куди протягом дня світитиме сонце. Впродовж дня цей природний фактор буде прогрівати салон, а також виключити занадто сильне промерзання батареї. Подібна рекомендація актуальна для тих, хто часто залишає автомобіль на відкритих паркінгах. Також це доречно, якщо ви відправилися на тривалий шопінг до торгового центру чи супермаркету.
Рекуперація взимку вкрай актуальна
Застосовувати в електромобілях звичайні гальма в холодну пору року, дуже непрактичне заняття в контексті збереження запасу ходу. Тому виймайте максимум користі з можливостей рекуперативного гальмування. Доведено, що рекуперація дозволяє додати додаткові 10% до діапазону пробігу.
Загальні рекомендації з технічної частини
Будь електромобіль технічно повинен бути готовим до зими. Це не тільки питання безпеки та комфортного використання, але і можливість максимально далеко проїхати на одному заряді АКБ. Перше, що ви повинні зробити, це перевірити колеса на предмет коректного тиску у шинах, нормального стану протектора, правильного кута коліс. Всі ці характеристики так чи інакше впливають на споживання енергії. Наприклад, брак тиску в шинах робить електромобіль важчим, зношений протектор впливає на рекуперацію енергії. Також рекомендуємо позбавитися елементів тюнінгу (він взагалі не рекомендований для електромобілів). Вони не лише обтяжують автомобіль, а й впливають на аеродинаміку, яка є важливою для запасу ходу електромобіля. Якщо на ньому багато зайвих девайсів, автомобіль при зустрічних потоках повітря відчуває додатковий опір, а отже, витрачає більше енергії і втрачає запас ходу. Перед зимою, не зайвим буде перевірити кузов, який має бути цілим, інакше в нього забиватиметься сніг і намерзатиме лід. Особливо це актуально для днища, "крижані поклади" та налипання снігу зроблю електрокар важчим. Взагалі, чистити електромобіль взимку потрібно регулярно і виїжджати з налиплим снігом з паркування знову ж таки не рекомендується через зайву тяжкість, яка впливає на споживання енергії. Вкрай уважні мають бути ті, хто імпортував електромобіль із пробігом, особливо з теплих регіонів. Як ви знаєте тамтешня експлуатація електромобіля, а значить і його комплектація, може сильно відрізнятися від наших реалій. Переконайтеся, що ваш електрокар адаптований для використання в морози. Можливо вам потрібно буде провести невеликий кузовний апгрейд, наприклад, посилити каркас. Обов'язково проведіть перевірку кліматичної системи, по можливості впорядкуйте локальні зони обігріву. Підсумовуючи, нагадаємо, що всі названі вище рекомендації не позбавлять вас втрати запасу ходу взимку, оскільки цей процес неминучий. Але, якщо ви підете порадам, вам вдасться "вкрасти" у природи зайві кілометри для свого електромобіля.
- RCD Type B: потрібний захист при зарядці електромобіля?УЗО Тип B: Чи помітить звичайне УЗО витік струму з електромобіля ? ПЗВ Type B для повного захисту! Захист від постійного струму при зарядці батареї електромобіля.RCD Type B: потрібний захист при зарядці електромобіля?
- 8 лайфхаков як збільшити запас ходу електромобіля"Боязнь діапазону" - головна фобія тих, хто ще не віддав перевагу екологічного виду транспорту та не пересів з ДВЗ на електромобілі.8 лайфхаков як збільшити запас ходу електромобіля