Безпека електромобілів: що потрібно знати щоб спокійно спати
Що потрібно знати про пожежну безпеку електрокара
Електромобілі відносно новий вид транспорту, але досить міцно увійшов у вжиток і став вагомою частиною трафіку. Електрокари все частіше ставлять в один ряд з паливними автомобілями, оцінюючи їх практичність, а також плюси і мінуси експлуатації.
Електрокари пожежобезпечні бензинових авто
Національна адміністрація безпеки дорожнього руху США кілька років тому провела поглиблене дослідження, вердиктом якого стало твердження, що ймовірність загоряння пожежі і вибуху літій-іонної акумуляторної батареї електрокара можна зіставити з паливними автомобілями, але вона набагато менше ніж ризик пожежі на автомобілі з ДВЗ.
Згідно зі статистичними даними використаним у дослідженні, в 2015 році в Штатах сталося 174 000 пожеж і практично 99,9% з них трапилися з автомобілями на бензині та дизелі. З тих пір, статистика звичайно змінилася, враховуючи зростаючу кількість електромобілів, але знову-таки не на користь ДВС. Наприклад, найвідоміший виробник автомобілів з чистим електричним приводом Tesla, переконаний, що електромобілі компанії загоряються в 11 разів рідше, ніж звичайні паливні моделі.
Це приводить нас до висновку, що електромобілі краще захищені від пожежі, ніж паливні авто.
Чим може бути викликаний пожежа в електромобілі?
Основною причиною пожежі в електромобілі є акумуляторна батарея. Ситуації займання літій-іонних АКБ в електрокарах зустрічаються, але в переважній більшості викликані аварією або нанесенням батареї механічного шкоди. Крім цього причиною пожежі може стати некоректна зарядка електромобіля або самовільне перевлаштування електроніки.
Які процеси відбуваються з літій-іонною АКБ при загорянні?
Основна причина загоряння АКБ - це коротке замикання в осередках батареї, що викликає неконтрольоване генерування тепла і збільшення температури, що призводить до займання "хімії" і ланцюгової реакції по всіх комірках АКБ. У результаті всередині батареї розвивається процес під назвою "термальний втеча", коли сильно нагріте хімічний склад починає послідовно вивільнятися з комірок. На щастя, процес розвивається не так стрімко, як займання пального, тому у разі виникнення пожежі, водій в змозі покинути проблемний автомобіль ще до того, як він набере свою саму активну фазу.
Невисока швидкість розповсюдження пожежі - основний плюс в скарбничку найкращої пожежної безпеки електрокарів в порівнянні з паливними аналогами, але слід розуміти, що плавність загоряння одночасно є свого роду проблемою.
Справа в тому, що якщо нанесений АКБ механічний шкоди не був виявлений вчасно, загорітися здатний навіть просто стоїть або підключений до зарядної станції електромобіль.
Як погасити пожежу в електромобілі?
Із-за відносної молодості електромобільної галузі, пожежні служби не мають нових протоколів боротьби з пожежею електромобілів, тому на даний момент ми можемо спостерігати слабку ефективність звичайного гасіння.
У той же час ситуація покращується щорічно і для боротьби з пожежею електрокарів вже вироблені нові методики. Наприклад, для того щоб не допустити повторного займання хімії АКБ після того, як електромобіль загасили пожежники опускають його в ємність з водою до повної зупинки небезпечних процесів.
Як би там не було, важливо розуміти, що якщо не допускати помилок в експлуатації, не сваволити в налаштуваннях електроніки і мати правильно обладнане місце для зарядки, причин переживати про раптовому пожежі на електрокарі, не більше ніж на звичайному паливному автомобілі. Сучасні електромобілі, а також зарядні станції, це ретельно перевірена безліччю тестів обладнання, з гарантією на довгу і безпечну експлуатацію.
Чи є різниця який зарядний пристрій використовувати?
Відсутність обов'язкової сертифікації в Україні на зарядні пристрої призводить до появи бюджетних пристроїв сумнівної якості. У гонитві за зниженням ціни, такі моделі не відповідають міжнародним нормам щодо безпечної підзарядки електромобілів. Такі моделі часто містять невідповідні компоненти, наприклад, встановлені реле на порядки нижче ніж 220. Відсутність підтримки протоколів зв'язку призводить до того, що коли електромобіль просить зупинити зарядку, такий пристрій просто не розуміє потреб автомобіля і продовжує подавати струм і напруга. Самозаймання зарядних пристроїв зі слабкими реле або несвоєчасне відключення призводить до невтішних результатів. Тому короткочасна економія в даному випадку не варто таких ризиків. Технічні експерти рекомендують так само уважно ставитися до вибору зарядного пристрою як і до вибору самого електромобіля. При покупці питайте наявність американський або європейських сертифікатів якості, адже тільки там можуть протестувати пристрій належним чином під суворим контролем в лабораторії. Перевіряйте реєстрацію компанії і наявність гарантії. Якщо у вас є труднощі з вибором якісного зарядного пристрою, в каталозі зарядних станцій OnCharger всі станції мають європейську сертифікацію і підтримку протоколів зв'язку з усіма електромобілями. Безкоштовна консультація по телефону з фахівцями з підбору позбавить вас від зайвих днів пошуку безпечного пристрою.
- RCD Type B: потрібний захист при зарядці електромобіля?УЗО Тип B: Чи помітить звичайне УЗО витік струму з електромобіля ? ПЗВ Type B для повного захисту! Захист від постійного струму при зарядці батареї електромобіля.RCD Type B: потрібний захист при зарядці електромобіля?
- 8 лайфхаков як збільшити запас ходу електромобіля"Боязнь діапазону" - головна фобія тих, хто ще не віддав перевагу екологічного виду транспорту та не пересів з ДВЗ на електромобілі.8 лайфхаков як збільшити запас ходу електромобіля