Зарядка електромобіля від мережі 220В – поради по експлуатації авто
Сучасні водії все частіше відмовляються від авто з ДВЗ і роблять вибір на користь електрокара. Це не дивно, адже такий транспорт може похвалитися високою надійністю, відмінним ККД і простим техобслуговуванням.
З іншого боку, люди ще не достатньо добре вивчили електромобілі, з-за чого у них виникають закономірні запитання. Найбільше їх цікавить цілком очевидна тема: можна заряджати електрокар від мережі 220В? Які заходи варто дотримуватися, ставлячи на підзарядку машину? Влаштовуйтеся зручніше й приготуйтеся дізнатися найважливіші факти, пов'язані з зарядкою авто від мережі 220В.
Експлуатація електромобіля: ампери, вольти і кіловати
Для початку звернемо увагу на базову інформацію, пов'язану з електричним струмом. Виробники вимірюють ємність батареї в так званих кіловат-годинах. Цей показник демонструє, скільки кВт може віддавати акумулятор протягом години. Приміром, батарея на 100 кВт*год здатна видавати 1 кВт протягом 100 годин або витратити сотні кіловат за 60 хвилин. Все залежить від потужності, яку електромобіль буде використовувати. Щоб зарядити акумулятор, необхідно повернути цей процес у зворотному напрямку.
Чому згаданий момент дуже важливий? Тому що потужність стаціонарних зарядок і звичайної розетки сильно відрізняється. На станціях ставлять високоефективні зарядні пристрої, здатні швидко повернути до життя вашу батарею. За їх межами ситуація інакша, оскільки власники електрокарів змушені використовувати менш потужну мережу. У побутових умовах ми можемо використовувати два види зарядок:
- Трифазні розетка з напругою кожної фази в 220В і межфазным – в 380В. Вона має пропускну здатність у 16А, що дозволяє отримати потужність у 10,5 кВт. Подібні розетки дуже складно поставити вдома, оскільки для цього потрібно узгодити проект, прокласти кабель і встановити спеціальне обладнання. Далеко не завжди у власника електрокара є така можливість
- Стандартні розетки на 220 в, що стали частиною звичної електромережі. Тут ми також маємо обмеження у 16А і всього одну фазу. У результаті максимальна потужність досягає 3,5 кВт. У рідкісних випадках можлива зарядка електромобіля силою струму 32А в домашніх умовах. Саме такі показники ви отримаєте, вирішивши заповнити заряд акумулятора за допомогою побутової розетки.
Не складно здогадатися, що від стандартного роз'єму на 220В авто буде заряджатися довше. Потрібно також враховувати характеристики вашої машини, оскільки далеко не всі електрокари підтримують зарядку 40А.
Тривалість зарядки електромобіля від розетки на 220
Як правило, на спеціалізованих станціях змінного струму електромобіль заряджається від 2 до 5 годин. У випадку з домашньої розеткою і мережею 220В тривалість цієї процедури значно зростає. Виходить, що моделі 2013-2015 роки випуску, з батареєю на 24-30 кВт, заряджаються від 6 до 10 годин з силою струму 16А. Винятком є тільки автомобілі Tesla, акумулятори яких володіють підвищеною ємністю. Сучасні моделі, як правило, мають батареї від 60 кВт*год і вище. Це означає, що тривалість зарядки від звичайної побутової розетки може збільшитися до 17 годин. У випадку з моделями Tesla і Jaguar ця процедура може досягати цілих діб.
Однак тут важливо розуміти, що при правильній експлуатації ви практично ніколи не будете розряджати електрокар «в нуль». Оскільки сучасні батареї не мають ефекту пам'яті, їх можна заряджати в будь-який момент. Це означає, що приїхавши ввечері додому або відвідавши знайомих, ви можете поставити авто на підзарядку. Навіть пари годин вам вистачить, щоб спокійно продовжити шлях. Якщо ж ви підключите зарядну станцію до електромобілю на ніч, то з ранку вас буде чекати повністю готова до використання батарея.
Техніка безпеки при зарядці електрокара від розетки на 220
Всі ми розуміємо, що при експлуатації електрокара необхідно дотримуватися певні правила. Техніку безпеки ніхто не скасовував, адже електрика вимагає відповідального ставлення до справи. Тому заряджаючи свій автомобіль від розетки на 220 в, ви повинні враховувати декілька важливих чинників:
1. Використовуйте лише спеціальний зарядний кабель, розрахований на велике навантаження.
2. Слідкуйте за станом обладнання і не використовуйте пошкоджену розетку або кабель.
3. Якщо заводський перехідник вийшов з ладу, то зверніть увагу, щоб у його заміни мався модуль. Цей елемент відстежує напруга і температуру, запобігаючи замикання або перегрів.
4. Переконайтеся, що електропроводка в будинку здатна витримати великі навантаження. Під час зарядки мережа буде працювати на максимум і важливо, щоб цей процес не викликав перебої з електрикою.
Як ми бачимо, згадані правила досить прості. Це ще раз говорить про те, що експлуатація електрокара – справа не хитра. Головне, слідувати загальноприйнятим принципам і не вдаватися до ризикованих експериментів. Додайте сюди трохи логіки і кмітливості, і ви назавжди забудете про таку проблему, як розряджений автомобіль. Ну а якщо вам потрібно купити зарядний пристрій для електромобіля, пропонуємо вам звернути увагу на розумну зарядну станцію OnCharger з можливістю регулювання потужності від 1.5 до 7.4 кВт в мережі 220В (або 22 в мережі 380В). Станція володіє таймером для нічної підзарядки, push-повідомленнями а також пристроєм можливо управляти через Інтернет з додатка для смартфона.
- RCD Type B: потрібний захист при зарядці електромобіля?УЗО Тип B: Чи помітить звичайне УЗО витік струму з електромобіля ? ПЗВ Type B для повного захисту! Захист від постійного струму при зарядці батареї електромобіля.RCD Type B: потрібний захист при зарядці електромобіля?
- 8 лайфхаков як збільшити запас ходу електромобіля"Боязнь діапазону" - головна фобія тих, хто ще не віддав перевагу екологічного виду транспорту та не пересів з ДВЗ на електромобілі.8 лайфхаков як збільшити запас ходу електромобіля