Кошик
140 відгуків
Зарядні станції для дому і бізнесу
+380 (68) 677-75-21
+380 (50) 677-75-21
+380 (93) 177-55-01
Кошик

Битва зарядних стандартів: CHAdeMO проти CCS Combo?

Як відомо, електромобілі, які мають можливість швидкої зарядки з потужністю від 50 кВт, заряджаються перевага за допомогою двох стандартів зарядки: CHAdeMO і CCS Combo. Виняток раніше складали електромобілі Tesla, які для внутрішнього ринку використовували власний оригінальний стандарт для своєї мережі швидких зарядок. Ще є китайські електромобілі, які використовують стандарт GB / T. Tesla правда вже відмовилася від подібної уніфікації та імпортує в Європу електромобілі зі стандартом CCS. А ось китайські ж електрокари, потрапляючи на зовнішні ринки використовують різні перехідники.

Паралельно з цим в електромобільної галузі відбувається процес прийняття єдиного стандарту зарядки електромобілів, який би задовольнив, як автовиробників, так і споживачів. Суперництво, як ви розумієте, відбувається між тими ж CHAdeMO і CCS Combo. І перший, до своєї печалі програє цю глобальну битву і ось чому?

Щоб правильно зрозуміти, що сталося зі стандартом CHAdeMO і чому він поступається CCS Combo, потрібно звернутися до історії його появи і розвитку.

Отже, CHAdeMO - це стандарт, який був розроблений японською компанією TEPCO і "прийнятий на озброєння" для швидкої зарядки електромобілів в 2010 році. Практично всі автовиробники, які розглядали до виробництва електрокари і допускали їх швидку зарядку в майбутньому спочатку орієнтувалися на стандарт CHAdeMO. Навіть Tesla і та на перших порах розробила перехідники під цей стандарт.

Успіх CHAdeMO був безпосередньо пов'язаний з тим, що даний стандарт зарядки використовував культовий і до недавнього часу наймасовіший електромобіль на планеті Nissan Leaf. Фактично альтернативи CHAdeMO в ті роки і не існувало, враховуючи неймовірну популярність Leaf. Зарядні пристрої для Nissan Leaf підходять з портом Type 1 або Type 2, а для швидкої зарядки до 50 кВт - окремий порт CHAdeMO.

 

Два порти для DC і AC зарядки в Nissan Leaf

 

 

І ось саме цей факт, зіграв зі стандартом злий жарт, оскільки американські і європейські автовиробники угледіли в ньому монополіста на ринку зарядної інфраструктури, а також незручність використання.

Причиною того, що CHAdeMO з роками став втрачати популярність, є його локальність. Справа в тому, що при всіх своїх очевидних плюсах, він був розроблений у відповідність специфіки японських енергомереж, під які повинні були адаптуватися європейські та американські автокомпанії. Тому вони і вирішили шукати інший підхід до швидкої зарядки електромобілів, іншими словами новий стандарт, яким і став CCS Combo, вперше представлений в 2011 році.

 

Які ж переваги у DC стандарту CCS Combo?

 

Combined Charging System (CCS) Combo - це результат роботи німецького автопрому, який активно почав розвивати електромобільні напрямок з 2011 року. Врахувавши особливості німецьких і загальноєвропейських мереж енергопостачання, Німеччина приймає стандарт Type 2 від Mennekes для зарядки змінним струмом, проводить його апгрейд до можливості зарядки постійним струмом і затверджує протокол CCS. Прикладом Німеччини слід вся Європа, що в підсумку призводить до утвердження єдиної "зарядної" комплектації електрокарів випущених для європейського ринку. Відтепер всі повинні мати в оснащенні зазначені стандарти Type 2 і CCS Combo 2.

На умови європейців підписалися і американці, в першу чергу Tesla, якій для виходу на європейський ринок довелося комплектувати електрокари даними стандартом, а на початку навіть пропонувати перехідник з CHAdeMO на Type 2 і відповідним чином обладнати свої зарядні станції в Європі.

Ще один "ніж у спину" для CHAdeMO підготували європейські зарядні мережі, яким не вигідно встановлювати кілька секцій з різними стандартами на своїх станціях. Вони потихеньку почали лобіювати відмову від CHAdeMO при обладнанні нових зарядних комплексів, залишаючи таким чином користувачів електрокарів з таким стандартом "за бортом". У деяких європейських країнах, вже на законодавчому рівні дозволено "не встановлювати" пункти зі стандартом CHAdeMO, хоча ще пару років назад відкрити нову зарядну станцію можна було тільки з ним.

Всі ці процеси призвели до того, що і автовиробники, і інфраструктурні об'єкти стали ігнорувати CHAdeMO, і все активніше переходити на CCS, який стає все ближче до звання "єдиного стандарту зарядки для електромобілів".

Ще однією перевагою є компактність, і в деякому сенсі екологічність - стандарт CCS Combo використовує один порт для швидкої і повільної зарядки. Виробникам не потрібно встановлювати окремий порт для швидкої зарядки, і для зарядних станцій змінного струму. Під портом Type 2 або Type 1 є всього лише ще два штекера для високовольтної зарядки. Це дає більше маневрів для дизайну електромобіля і спрощує конструкцію бортового зарядного пристрою.

 

Штекер стандарта ССS Combo

 

 

Яке майбутнє у стандарту CHAdeMO?

 

Головним "вбивцею" CHAdeMO став той, хто його і породив - Nissan. Не так давно на ринок вийшов новий електричний кросовер компанії під назвою Nissan Ariya, де вперше на електромобілі марки для європейського і американського ринку стандарт CHAdeMO відсутня. Це означає, що компанія, яка дала поштовх розвитку CHAdeMO, сама більше не вірить в його глобальну перспективу.

З огляду на все вищесказане, майбутнє досить туманно.

Головна проблема в тому, що автовиробників, які ще використовують його на своїх автомобілях для глобального експорту можна перерахувати на пальцях однієї руки і всі вони будуть з Японії.

Друга проблема, що на відміну від того ж CCS, CHAdeMO повільно розвивається. У той час як CCS вже допускає зарядку з потужністю близько 350 кВт, CHAdeMO завис на трохи більше 100 кВт, при цьому в Європі і Америці інфраструктури з такою потужністю майже немає, а основна маса зарядних пунктів з CHAdeMO пропонує потужність максимум в 50 кВт.

Списувати з рахунків зарядний стандарт також не можна, враховуючи сотні тисяч електрокарів в усьому світі, які його використовують. Але видатних перспектив, особливо з нинішнім ривком електромобільної галузі у CHAdeMO все ж не так багато. Сенсу дотримуватися його у виробництві електромобілів особливо на експорт немає майже ні в кого. Для внутрішнього японського ринку це можливо ще і актуально з новим стандартом CHAdeMO 3.0 до 500 кВт, але ось для Європи і Америки, наявність CHAdeMO швидше навіть буде гальмувати продажу моделей, чого звичайно не хоче жоден автовиробник.

 

Зарядка audi e-tron через порт ССS Combo

Інші новини

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner